Методична скарбничка



Урок інформатики. 2 клас


Тема. Приборкання комп’ютерних програм. Запуск програми на виконання з робочого стола. Вікно програми. Завершення роботи з програмою. Наведення вказівника, вибір об’єктів, переміщення об’єктів, подвійне клацання.
Мета. Сформувати уявлення про програму, робочий стіл, значки (піктограми); формувати інформаційно-комунікаційну компетентність; відпрацьовувати навички роботи з мишею. Розвивати логічне та критичне мислення, самостійність учнів. Виховувати інтерес до навчального предмета, вміння слухати, бажання допомагати іншим.
Обладнання і матеріали. Мультимедійний проектор, презентація до уроку. Уривки з мультфільмів «Мамине сонечко», «Вінні-Пух», «Малюк та Карлсон». Картки для роботи в парах та індивідуальної роботи. На дошці – сонечко, закрите хмаринками (кількість хмаринок відповідає кількості завдань на уроці).
Тип уроку: засвоєння нових знань.


Хід уроку
І. Організаційний момент.
Мультфільм про сонечко
Привітаємось з сонечком:
«Здрастуй, золотаве!»
Привітаймось один з одним,
Погляньмо ласкаво.
Хай сьогодні кожне серце
В наш урок додасть тепла,
Посміхнімось усі дружно
Й побажаємо добра.    
Валеологічна хвилинка
  • А чи знаєте ви? Все, що живе, дихає і росте, потребує енергії сонця. Коли дитину кутають в одяг, вона стає блідою, хворобливою, слабкою. Прямі промені яскравого сонця, які потрапляють на голе тіло, дають йому життєву і динамічну енергію, заряджають людину новою силою.


(сонечко ховається)


ІІ. Актуалізація опорних знань.
Відгадування загадок.
  • Де ж поділося наше сонечко? Затягнуло його хмарами, мінлива осіння погода. Нам без нього буде не так весело. Але якщо ми будемо добре працювати, то напевно зможемо розігнати хмаринки. І перше завдання від сонечка – це загадки.
  • Найпотрібніший – це я .
В мене плати, як сім’я.
Всі працюють так завзято,
Але головне – не плати,
А процесор, певна річ,
Всім керує віч-на-віч.
Маю з усіма зв’язок.
Звуть мене … (системний блок)


  • Телевізор – родич мій,
Я не миша, не носій…
Відображую картинки
Я для кожної дитинки. (монітор)       Прибрати 1 хмарку.


  • Яку роботу виконує системний блок? (Зберігає і опрацьовує інформацію).
  • А монітор? (Пристрій виведення інформації)
  • Як підготувати комп’ютер до роботи?
(знайти на моніторі кнопку «включення» і натиснути її) (демонструю на екрані), знайти на системному блоці кнопку «включення» і натиснути її).


Комп’ютер починає працювати, він начебто оживає. На екрані монітора з’являються написи, відбувається завантаження комп’ютера, підготовка його до роботи. А вже за мить екран світліє, з’являється зображення, а ньому – кілька маленьких картинок. Що це за картинки? Що вони позначають і як називаються? Про це ми дізнаємось сьогодні на уроці.
Вивішується тема уроку


III. Вивчення нового матеріалу.
  • Сонечко пропонує вам виконати завдання. Будь ласка, розшифруйте слово на ваших картках.
16-7=

8+4=

13-5=

11-4=



л
і
с
н
о
т
7
8
9
10
11
12

(стіл)  
2 хмарка


  • Кожен школяр знає, що столи бувають різні. Які саме?
(з’являється картинка на екрані) (діти відповідають)
C:\Users\вика\Desktop\обеденный.jpg
  • Так, стіл, за яким обідають.
C:\Users\вика\Desktop\журнальный.jpg
  • Біля маленького журнального столика затишно сидіти у кріслі.


C:\Users\вика\Desktop\письменный.jpg


  • Є стіл, за яким ви малюєте, пишете, працюєте. Такий стіл називають робочим.


Валеологічна хвилинка
  • Давайте згадаємо, як правильно сидіти за робочим столом.


  • А що це за стіл ви бачите на екрані? (комп’ютерний робочий стіл)
  • Комп'ютер теж має робочий стіл. На ньому має бути розташоване все, що потрібно для зручної роботи. Значки, розміщені на робочому столі - це піктограми.
(На дошці вивішується табличка з терміном).
  • Під кожною піктограмою є назва відповідної програми.
Наприклад, серед цих є значки знайомих вам програм. Спробуйте їх назвати (кошик, мій комп’ютер, мої документи)




(Кошик – призначений для видалення або тимчасового збереження об’єктів;
Мій комп’ютер – забезпечує швидкий доступ до всіх папок та файлів, що зберігаються в комп’ютері;
Мої документи – швидкий доступ для документів, що зберігаються в комп’ютері)


  • А як же відкрити потрібну нам програму?
Якщо підвести вказівник до піктограми і клацнути двічі лівою кнопкою
миші (а ви вже вмієте це швидко робити), то комп'ютер одразу відреагує.
Почне працювати програма, якій відповідає ця піктограма.
Також можна розмістити піктограми на робочому столі по-своєму. Для цього потрібно встановити вказівник на зображення та, натиснувши кнопку миші та утримуючи її, перетягнути на нове місце.
Робота в групах
  • Наше сонечко пропонує  вам ще одне завдання. Спробуйте визначити, що означає кожна піктограма на ваших картках.        
Перевірка – за підказкою на дошці.
  • Радіє сонечко, які ви молодці! (показуємо на комп’ютері)
  • Любить вчитися наш клас, та відпочивати час.
Музична фізкульхвилинка
- Поки ми робили фізкульхвилинку, подув вітерець і переплутав цифри з літерами. Допоможіть сонечку їх зібрати і прочитати слово. Для цього необхідно встановити закономірність і розташувати числа в певному порядку.
20
40
10
30
50
і
н
в
к
о
(Вікно)
- Вам всім добре відомо, що це слово означає в повсякденному житті.
(на екрані - зображення вікна)
Валеологічна хвилинка
Всі знають як необхідне всім свіже повітря. Свіжого повітря бояться віруси.
Тому просто необхідно кілька разів на день відкривати вікно для провітрювання кімнати.
  • Давайте закриємо очі. Уявіть, що ви відкрили вранці вікно. На вулиці співають пташки, а ми глибоко-глибоко вдихнемо. Але ось ви відчули приємний запах… це мама на кухні готує для вас сніданок. Понюхаємо повітря і спробуємо вгадати – чим вона вас сьогодні порадує?а тепер подихайте так, наче ви швидко пробігли. Молодці!


Наступний слайд – вікно з терміном «Вікно – прямокутна частина екрану, що обмежена рамкою»


В інформатиці зображення у вигляді прямокутника чи рамки, що відобразилось на екрані також називають вікном. Вікно буває великим, маленьким, а може займати весь екран.
Кожна програма відкривається у своєму вікні. (відкриваємо програму)
У верхньому правому куті вікна є три кнопки: згорнути, розгорнути, закрити. Кожна кнопка – команда. Натиснути на таку кнопку – означає дати команду. Якщо натиснути на цю кнопку – вікно розгорнеться на весь, екран. Щоб згорнути вікно – даєм команду цією кнопкою. Якщо навести вказівник на кнопку із зображенням хрестика і натиснути ліву кнопку миші, то вікно закриється.
IV. Закріплення матеріалу.
  1. Робота в зошиті (с. 18-19)
Перевірка – обмінятись зошитами. (прибираємо хмарку)
V. Практична робота
1. Повторення правила з техніки безпеки.
- Розігнали ми всі хмарки, знову посміхається нам сонечко і пропонує погратись і в одночас повторити правила поведінки за комп’ютером.
Гра «Істинне чи хибне?»(з елементами фізкультхвилинки)
- Якщо твердження, яке я буду висловлювати, є істинним – ви плескаєте в долоні. Якщо твердження хибне – присідаєте. Отже, під час роботи за комп’ютером:
* не можна чіпати дроти.
* можна торкатися пальцями монітора.
* користуючись клавіатурою, м’яко натискай на клавіші.
* під час роботи можна перекусити.
* сидіти треба рівно.
* відстань від монітора до очей має бути не менше, ніж 50 см.


2. Практична робота на ПК.
Робота за інструкцією.
  • Давайте разом відкриємо деякі стандартні програми, що вам вже відомі. Згадайте, для чого використовують програму Paint. Щоб її відкрити, наводимо курсор на кнопку «пуск». Натискаємо один раз на кнопку миші. Перед вами розгортається список програм. Знаходимо необхідний нам Paint. Двічі натискаємо на ліву кнопку миші. Перед вами розгорнулося вікно вибраної програми. Спробуємо згорнути вікно. Знаходимо в правому верхньому куті вікна кнопку «згорнути». Вікно згорнулось. Щоб його розгорнути, знаходимо його внизу екрану і натискаємо на ліву кнопку. Вікно знову розгорнулось. Давайте ще порадуємо наше сонечко і спробуємо намалювати його портрет…
(діти за інструкцією малюють сонечко)


Валеологічна хвилинка
Сонечко не тільки приносить нам тепло влітку, зігріваючи і радуючи кожен день, але ще й приносить користь організму відразу за кількома показниками. Потужним бактерицидним засобом є сонячні промені, вони допомагають лікувати ангіну, пневмонію і туберкульоз. На сонці в організмі утворюється вітамін D, необхідний для нормального обміну речовин і засвоєння кальцію і фосфору.


  • Тепер закриємо вікно кнопкою «закрити».


  1. Робота з програмою «Незвичайний поїзд».
  • Я вважаю, що за хорошу роботу ви заслуговуєте винагороду. І пропоную вам відправитись у подорож вже на поїзді.
(відкривають за інструкцією програму)
V. Підсумок уроку.
1. - Я дізнався…
- Я навчився…
2. Вербальне оцінювання роботи.
3. Рефлексія (з елементами руханки)
- Якщо вам сподобалось працювати на уроці і у вас чудовий настрій – поплескайте вгорі. Якщо ви втомились, або вам було важко – внизу.
C:\Users\вика\Desktop\комп.jpg


Посилання на цікаві матеріали
Учительський журнал. Розвивальні ігри для початкової школи

Ігри, конкурси, розваги













Комментариев нет:

Отправить комментарий